Sunday, September 21, 2014

INTEresting x??

Olla kembali mengetuk jemari  di keyboard malm ni..
it its becoz terasa nak share something interesting yang aku wat arini...

cam poyo x pembuka bicara aku kat atas tu eh??laallalaa..x kesah la kan..
actually,myb benda ni aku rase interesting la kan tpi x tau la bagi org lain..
jeng jeng jeng!!! ape yang interesting sgt tu eh????

TADAAAAAAAAAAA

1.kain untuk dijadikan baju 6 kaki untuk jenanzah perempuan
2. dripada 6 kaki dlipat 4 bhagian dan lukis pola untuk dipotong jdi baju

3. cara untuk potong leher baju
4. baju yang telah siap

ni kain telekung..ptong sepanjang 6 kaki n then lipat dua..pastu kat atas tu kita jahit jelujur tok jadikan telekung.

hehhehe..interseting x????
tu la perkara yang plg interesting ku buat arini...
join dak2 kg belaja potong kain kafan..ni la baju yang akan kita pkai pada stu ketika nanti saat tiba ajal  memanggil..xde lagi baju kurung moden or tudung bawal..:)

before nak carik kain kafan ni kita disunatkan baca ayt ni :

Mayat perempuan :

اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِباَسَهَا عَنِ الكَرِيمِ وأُدْخِلْهَا يَا اللهُ تعالى برحمتكَ الجَنَّةَ يَا ارحَمَ الراحمين


actually arini aku blajo potong kain kafan untuk mayat perempuan jer...nak terang lebih lanjut aku xreti sgt..tkkot tersalah plak..almaklum 1stime join n baru nak blaja2 so paham2 sendiri jer dulu..In sha Allah n.time kalo dah betul2 paham leh laku aku smbung story share cara2 memotong yang betul nyer..untuk korang lebih paham dgn gambo2 kat ats tu meh gi link kat bawah ni :
http://10dtwardah.wordpress.com/set-induksi/
kat link ni ader tunjuk cara yang betul... :)

okeyh tu jek la citenye..
--End--


No comments:

Post a Comment